Hoe kom je aan klanten?
Met koude acquisitie begin je ‘gewoon’ met de zoektocht naar jouw perfecte klant. Die je vervolgens benadert. Die match komt dan tot stand vanuit het niets, jij en je klant kenden elkaar nog niet. Koude acquisitie vereist de juiste benadering. Want je wilt die potentiële klant natuurlijk niet afschrikken. Smarthunter voelt dat haarfijn aan. Met gerichte koude acquisitie die past. Bij jou én bij je potentiële klant.
Aquisitie uitbesteden
Smarthunter kent alle moves die horen bij de dans die acquisitie heet. Vind je acquisitie plegen vervelend of tijdrovend? Sla je die eerste stap liever over? Geef met een gerust hart die eerste ontmoeting een zetje door je acquisitie aan ons uit te besteden
Wat is acquisitie?
Acquisitie is het verwerven van nieuwe leads, klanten of verkoop. Smarthunter helpt je met koude acquisitie en warme acquisitie. De match kan tot stand komen vanuit het niets (koude acquisitie), of na een voorzichtige, maar betekenisvolle, eerste ontmoeting (warme acquisitie).
Koudwatervrees? Niet met gerichte koude acquisitie
Koude acquisitie is spannender, want moeilijker. Je hebt wel een idee waar je klanten zich bevinden, want jij hebt je specialisatie. Je vakkennis, jouw ruime ervaring in de branche. Maar zomaar iedereen boven de 18 benaderen als je ruitenwissers verkoopt? Dat is schieten met hagel. Laten we het droog houden.
Koude acquisitie via LinkedIn
Grote kans dat jij als salespro een indrukwekkend netwerk hebt opgebouwd op LinkedIN. Hoe maak je daar handig gebruik van? Hoe val je op in positieve zin, zonder te spammen? Zodat connecties geïnteresseerd raken in jouw dienst of product? Wat uiteindelijk resulteert in verkoop? Smarthunter to the rescue.
Na koude acquisitie komt warme acquisitie
Warme acquisitie begint bij een lead. Zoals een tip van iemand uit je netwerk, een interessante ontmoeting op een beurs of gewoon een visitekaartje in de kroeg. En nu nog opvolgen, die lead. Heel belangrijk dat die follow-up goed is. Daar zorgen wij voor